.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مصاحبه ای با مراد حاتمی خواننده محجوب مازندرانی
مراد حاتمی: در استودیو گریه ام گرفته بود
گفتگو از نیما نوربخش(روزنامه نگار)

شمال نیوز: مراد حاتمی خواننده خوش صدا و محجوب مازندرانی چندی پیش نخستین آلبوم خود را با نام «خاطره موندنی» راهی بازار موسیقی کشور کرد.او که متولد بابل است در نخستین تجربه حرفه ای خود با همکاری جمعی از ترانه سرایان و نوازندگان بنام کشور 8 قطعه را به نام های «فصل مهربونی،شورعاشقی،پنجره های انتظار،خاطره موندنی،رهگذر،سایه محبت،لحظه های دیدار و الله مدد» با آهنگسازی و تنظیم محمد زمان اسماعیلی در قالب این آلبوم منتشر نموده است. به همین بهانه ساعتی را با او به گفتگو نشستیم.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان علاقه به امور هنری و به ویژه موسیقی،ریشه خانوادگی دارد چقدر این موضوع در مورد شما صدق می کند؟

بسیار زیاد،اگر شما علاقه من به شعر و موسیقی را ریشه یابی کنید به دوران کودکی ام می رسید.پدرم از جمله افرادی بود که به واسطه استعداد و صدای خوشی که داشت سال ها به مداحی اهل بیت می پرداخت و ترانه های محلی مازندرانی را هم اجرا می کرد.همین مسئله و تشویق های پدر و مادرم موجب شد که من از همان دوران به موسیقی و به دنبال آن به خوانندگی علاقمند شوم.

آیا در آن دوران به صورت حرفه ای هم به یادگیری موسیقی می پرداختید؟

بله،من از 8سالگی در خانه پیشاهنگی بابل زیر نظر آقای کریم زاده به یادگیری و همخوانی در گروه کر مشغول بودم و سعی کردم تمام آن چه را که یک خواننده برای موفقیت در این عرصه نیازمند آن است به صورت اصولی یاد بگیرم.

نخستین تجربه خوانندگی ات را به خاطر داری؟

سال 1368 بود که بعد از رحلت امام (ره) بر روی یکی از اشعار ایشان ملودی ساختم که و آن را همان سال در جشنواره سراسری سوگ خورشید اجرا کردم. در آن زمان من 18 سالم بود و بعدها فهمیدم جزو اولین کسانی در کشور بودم که از اشعار امام (ره) در این قالب استفاده می کردم.

رشته تحصیلی و شغل شما حسابداری و حسابرسی است که هیچ وجه مشترکی با هنر و موسیقی ندارد.

...بله،اینها دو مقوله جدا از هم هستند.علاقه ام در زمینه تحصیل و اشتغال حسابداری بود و جالب است بدانید که همسرم هم در این رشته به تحصیل و کار مشغول است ولی معتقدم در نهاد هر انسانی یک گرایش هنری وجود دارد و گرایش هنری من هم به خوانندگی بود.

فکر می کنید مجموعه قطعاتی که در قالب این آلبوم منتشر کرده اید مورد استقبال مردم قرار بگیرد؟

ببینید من این آلبوم را در سبک پاپ ارکسترال ارائه کرده ام و از این جهت انتظار ندارم تمام کسانی که آلبوم را گوش می کنند از آن لذت ببرند اما تمام تلاشم بر این بود که مخاطب پس از شنیدن، آن را جزو آثار قابل و شایسته بداند. در مجموع بیش از آن چه که انتظارش را داشتیم مورد قبول شنوندگان واقع شد.

 

درانتخاب ترانه های آلبوم چه معیاری برایتان در اولویت بود؟

به جرات می توانم بگویم به هیچ وجه به دنبال بهره گیری از ترانه سرایان بنام کشور و استفاده از شهرت آن ها در جهت اعتبار بخشیدن به آلبومم نبودم. برای من مضمون ترانه ها مهمترین معیار انتخاب بود به طوری که از بین 40 ترانه دریافتی تنها 8 ترانه را برای انتشار در این آلبوم انتخاب کردم.

مضامین ترانه ها را بر چه مبنایی انتخاب کردید؟

همیشه دلم می خواست در آلبوم اولم ارادت و ادای دینم را به ائمه اطهار و خانواده ام اظهار کنم. به همین دلیل به دنبال ترانه هایی گشتم که بتوانند این حرف ها را به خوبی بیان کنند.در این بین ترانه های «الله مدد» و «رهگذر» که سروده آقایان کوچک سرایی و سهیل محمودی بوده بیشترین تاثیر را بر من گذاشتند به طوری که حتی در هنگام ضبط این دو قطعه در استودیو گریه ام گرفته بود. البته از همین تریبون می خواهم به همسرم بگویم که ترانه های «فصل مهربونی»و«شور عاشقی» را برای او و محبتهای بی شمارش خواندم و آن ها را به او تقدیم می کنم.

در طول مسیری که برای انتشار این آلبوم طی کردید آیا با مشکلات خاصی هم روبرو شدید؟

البته مشکلات که زیاد بود و اتفاقا بر سرعت عمل کار هم تاثیر گذاشته بود. اما در تمام این سال هابد قولی ها و ناملایمتی هایی را از سوی برخی متولیان امر و دست اندرکاران فرهنگ و هنر متحمل شدم که برایم خیلی گران تمام شد. بسیاری از کسانی که پیش از ارائه آلبوم خودشان را حامی من نشان می دادند پس از آن که آلبوم به بازار آمد به حسادت و سنگ اندازی روی آوردند تا جایی که حتی از کوچکترین حمایتی  نه از سوی آنان و نه دیگر مسوولان استانی و شهرستانی برخوردار نشدم.

با این تفاسیر آیا شاهد آلبوم دیگری از شما خواهیم بود؟

صد در صد؛ تمام توانم را در این کار خواهم گذاشت.هر چند ارائه این آلبوم توان و هزینه زیادی را از من گرفت اما باز هم به پیشنهاد همسر و دخترم و حمایت های دوستانی چون شما به زودی استارت آلبوم بعدی ام را خواهم زد.

قرار همکاری شما با صدا و سیما در چه مرحله ای است؟

خوشحالم این خبر را اعلام کنم که طی ماه های اخیر مجوز پخش 3 قطعه از کارهای من در شبکه های سراسری صدا و سیما صادر شده است که به زودی به مرحله پخش می رسند. البته پیش از این دو قطعه از کارهای من در برنامه «زنده باد زندگی» شبکه دو سیما پخش شد.

...و کلام آخر

از شما و همکاران خوبتان سپاسگزارم. همچنین از زحمات بی دریغ استاد ایرج قنبری و ماهیار حسینی ممنونم که در تمام مراحل پشتیبانم بوده اند. در آخر تشکر ویژه ای دارم از دخترم سما و همسرم که در تمام این سال ها دعای خیرشان بدرقه راهم بود و اگر حمایت های این دو نبود هیچ گاه نمی توانستم در این کار موفق شوم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مراد حاتمی 2 اسفند 1391
سلام و سپاس از محبتتون
رودكر محله 11 اسفند 1391
احسن مراد جان عالي بود ولي سعي كن در البوم بعدي هم نام هنري براي خودت انتخاب كني و هم اهنك ٦و٨ هم كار كني
رضا 4 ارديبهشت 1392
خوب بود ادامه بدید.
سارا 23 آذر 1392
عالی بود مراد عزیز
سماحاتمی 21 مرداد 1393
بابایی عاشقتم دوستت دارم هم من وهم مامان!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.302 seconds.